Demonstration



Igår var jag i Stockholm tillsammans med Tobias. Han skulle demonstrera för nedskärningar i den personliga assistansen på Södermalmstorg genom att sitta i en bur och illustrera hur deras liv skulle se ut utan personlig assistans och jag var med för att dokumentera det till en fotouppgift. Det var roligt, även om det var jobbigt att fota eftersom det ena sekunden var gråmulet och nästa strålande sol. Fick en del bra bilder i alla fall som sedan ska sättas ihop till ett bildspel med någon passande musik till.

På tåget upp tog min bok slut och eftersom jag varit dum nog att inte ta med mig en till så var jag tvungen att springa in på SF-bokhandeln och köpa en. Stackars mig. The Magician King av Lev Grossman blev det. Läste jag något på vägen hem? Nej, lyssnade på musik istället.

This entry was posted in fotografi, vardag. Bookmark the permalink.

Leave a comment